טיפים ושיקולים להקמת אתר וקידומו

כמעט כל אחד מהעסקים הקטנים אותם אני מלווה מתמודד עם הצורך להקים אתר, לשדרג אתר קיים, לתחזק, לקדם ולשווק את האתר באינטרנט. כתבה זו נועדה להציג שיקולים עיקריים וטיפים מעשיים בהקשר הקמה או שדרוג האתר וקידומו:

1. אם אתם שוקלים כיום להקים אתר חדש, בחרו באתר ניהול תוכן. המשמעות הינה שהאתר "יושב" אצלכם ואתם יכולים להחיל בו שינויים לפי הצורך. מערכות ניהול התוכן כיום הן מאוד ידידותיות ומניסיוני אין בעל עסק קטן שלא יוכל להתמודד עם הנושא.
 
2. התאימו את האתר למידה בה אתם יכולים להיות מעורבים בניהולו. ציינתי כבר שניהול אתרי האינטרנט כיום הינו פשוט, מיידי ונוח. יחד עם זאת, אם הזיקה שלכם למחשב אינה מובהקת ואתם אינכם "חיות" טכנולוגיות, לא יהיה נכון עבורכם להקים אתר הכולל תכנים מתחלפים כגון חדשות, פורומים, מבצעים וכדומה. תכנים אלו יחייבו אתכם להשקיע מספר שעות מידי שבוע בתחזוקת האתר ואם אין בעסק מישהו שיכול להירתם לנושא, ותרו עליו.
 
3. בניגוד לאמור לעיל, אם אתם נמנים על הבודדים שהינם חיות טכנולוגיות- לכו על אופציה זו. אתרים עם תכנים דינמיים המתוחזקים באופן מקצועי, הינם אתרים הניתנים לקידום אורגני אפקטיבי בגוגל.
 
4. תוכן מגוון, מאמרים וכתבות חשובים לקידום האתר והם מציעים לגולשים מידע מקצועי חשוב, בעיקר כשמדובר בתחום מקצועי בו רמת המעורבות של הלקוח גבוהה. אל תתחייבו לכתיבת מאמרים וכתבות אם יכולת הכתיבה השיווקית שלכם מוטלת בספק. בהמשך לכך, אל תקימו פורום אם יש סיכון שגולש שיכנס אליו, יתקל בהודעה אחרונה שנשלחה לפני מספר חודשים. הנזק עלול להיות רב מהתועלת במקרה זה.
 
5. אתר העסק לא צריך להיות "יפה" אלא נכון. כשאני אומרת נכון הכוונה שלי לאתר פונקציונאלי עבור הגולש, שההתמצאות בו מהירה וברורה, אתר שהטקסטים הכתובים בו שיווקיים ומתייחסים למילות המפתח הרלוונטיות עבור העסק וכן שהצבעוניות שלו מתאימה לתכנים של העסק. חווית הגלישה הנה קריטית להארכת זמן השהייה באתר ולצמצום שיעור הנטישה שלו. 
 
6. העדיפו לשלב באתר תמונות של אנשים בסיטואציות חיוביות החווים את התוצאות והתועלות של העסק שלכם.
 
7. בחרו בגודל פונט בהתאם לקהל היעד של העסק. מבוגרים מתקשים לקרוא אותיות בגודל פונט 9.
 
8. אתר ללא קידום ושיווק באינטרנט הינו כרטיס ביקור ותו לא. אם אתם רוצים שאתר העסק שלכם ייצר פניות של לקוחות פוטנציאליים יש לשווקו.
 
9. עבור עסקים שהפעילות שלהם הינה ארצית או באזורים גאוגרפיים נרחבים, אני ממליצה בעיקר קמפיין אדוורדס בגוגל. פרסום בגוגל מייצר פניות לעסק, בתקציבים סבירים. כיום עבור מרבית העסקים הקטנים תקציב של 500-1,000 ₪ מהווה תקציב אפקטיבי לקידום בגוגל. יש לי ניסיון עם עשרות לקוחות אותם הדרכתי וליוויתי כיצד לבצע את הקידום בצורה עצמאית וכמנוף ליצירת לקוחות והכנסות לעסק.
 
10. עבור עסקים קטנים מקומיים, פעילות עסקית בפייסבוק הנה פעילות מומלצת ובעלת פוטנציאל לייצר מודעות ואף לידים. היתרון של פייסבוק לעומת גוגל הינו היכולת להפנות את הפרסום לקהל יעד ממוקד ומוגדר בין היתר בהיבט הגאוגרפי.
 
11. אם אתם אנשי כתיבה, הקימו בלוג וצרו חיבור שלו עם אתר העסק. כתיבת פוסטים (מאמרים / כתבות) הינה כלי אפקטיבי לשיווק העסק שלכם באינטרנט.
 
12. ולבסוף דאגו לייצר הנעה לפעולה באתר. טופס צור קשר בולט ונגיש בכל אחד מהעמודים באתר, קריאה ליצירת קשר, לקבלת הצעת מחיר, לתיאום פגישת היכרות, בקשה למשלוח חומר מקצועי- כל אלו הם דרכים להנעה של הגולש והלקוח הפוטנציאלי שלכם לקנייה מהעסק. 

בחזרה לדף הקודם
טיפים ושיקולים להקמת אתר וקידומו