מי הזמין שיפור שירות בעסקי מזון?

כתבה זו מיועדת לבעלי עסקי המזון וכן לכל מי שסועד במסעדות.
הפעם ברצוני לתת טיפים לבעלי מסעדות ובתי קפה במטרה לשפר את השירות:

1. מי הזמין?

למה תמיד כשמגיעות המנות שהוזמנו, המלצר שואל מי הזמין ספגטי פטריות / שניצל/ סטייק מידיום?
מה הבעיה לקחת הזמנה ולציין ליד כל מנה את מיקום היושב בשולחן. רישום פשוט זה מבטיח שהחלוקה של המנות השונות לסועדים תהיה בדיוק על פי ההזמנה.

2. כולם רוצים לאכול יחד.

לעיתים קרובות תזמון חלוקת המנות אינו שיטתי. כתוצאה, סועד אחד אוכל מנה ראשונה, אחר כבר בעיצומה של העיקרית שלא לדבר על מצבים בהם כול יושבי השולחן כבר אוכלים במרץ למעט אחד שמנתו עדיין לא הגיעה.

3. המלצר האישי

לעיתים קרובות המלצר מתייצב בתחילת הארוחה, מציג עצמו בשמו הפרטי ואומר שהוא המלצר שלנו הערב. מדובר בהבטחה ראויה שיש לברך עליה. מדובר בשירות אישי, על ידי מלצר אחד שמחויב לשולחן שלנו ואמור לרכז את השירות. אבל הכוונה המקורית הטובה הופכת לעיתים כה תכופות לביצוע לקוי כשמתברר שהמלצר הזה אינו היחיד המשרת את השולחן, שאחרים לא בקיאים בבקשות המיוחדות של הסועדים וכך מתמסמסת יוזמה ברוכה.

4. המיוחדים...תגידו!

המנות המיוחדות מהוות הזדמנות לשף להיות יצירתי ללא קשר לתפריט הקבוע וללקוחות ליהנות מהיצע מגוון של מנות. הבעיה הינה שבדרך כלל המלצרים מציגים בצורה מעוררת תיאבון את המנה אך לא טורחים לציין את מחירה. אם לא טרחנו לשאול, נכונה לנו הפתעה לא נעימה כשמתברר במועד הגשת החשבון שמדובר במנות יקרות במיוחד שלעיתים קרובות יקרות משמעותית מהמנות המוצגות בתפריט. 

בחזרה לדף הקודם
מי הזמין שיפור שירות בעסקי מזון?