שיווק עסקים קטנים

 שיווק עסקים קטנים הנו תחום מומחיות ספציפי  

שיווק הינו אחד מעמודי התווך העיקריים של עסקים בכלל ושל עסקים קטנים בפרט. ללא שיווק אפקטיבי עסקים קטנים יתקשו להתחיל לפעול
ובהמשך לצמוח ולהתבסס. שיווק עסקים קטנים הנו תחום מומחיות ספציפי המחייב ידע, ניסיון ויצירתיות. בעלי עסקים קטנים רבים מתקשים לשווק את העסק שלהם למרות שכיום חלו תמורות חשובות מאוד בתחום השיווק באינטרנט המאפשרות גם לעסקים קטנים לבצע שיווק אפקטיבי בעלויות נמוכות יחסית.

חנה שמשי מומחית בשיווק עסקים קטנים ובעלת ניסיון והצלחות מקצועיות של למעלה מעשרים שנה.

שיווק עסקים קטנים מתייחס לעסקים קטנים מהבית כמו גם לעסקים בהם בעל עסק אחד, מספר מצומצם של עובדים ועד לעסקים קטנים בהם עשרות עובדים.
שיווק עסקים קטנים נעשה בשני תחומים עיקריים:

- שיווק עסקים קטנים חדשים המבקשים לבנות עסק משלב של רעיון עד לעסק ה"עומד על רגליו" איתן.

- שיווק עסקים קטנים ותיקים השואפים לצמוח ולגדול

 מרגישים שהייתם יכולים למכור יותר אבל משום מה הדברים לא מתרוממים? לקוחות עוזבים את העסק ואתם מתקשים לגייס חדשים? רוצים לנצל את האינטרנט והרשתות החברתיות אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? אם כן, תהליך שיווק עסקים קטנים יכול לעזור מאוד בתחומים אלו ועוד רבים נוספים.

 

מה כולל תהליך השיווק לעסק

תהליך השיווק עשוי לכלול שורה ארוכה של פעולות וצעדים כפי שיתוארו מייד. לפני כן, חשוב להדגיש כי הפעולות משתנות בין עסקים בהתאם למאפייניהם, שאיפות הבעלים, תחום הפעילות, מידת התחרות, קהלי היעד, מערך השיווק והמכירות שכבר קיים בעסק, בין אם מדובר בעסק קיים או חדש, וכן הלאה.

לפיכך, התהליך תמיד יתחיל בבחינה מעמיקה של המצב והנתונים ביחד עם בעל העסק ו/או הגורמים האמונים על כך בחברה.לאור הבדיקה הזו, ולאור מסקנות ותובנות של היועצת השיווקית עשויים להתבצע מהלכים שונים. כך למשל, ייתכן שיהיה צורך בבנייה מחודשת של האסטרטגיה השיווקית על כל רבדיה, לרבות הקמת התשתית השיווקית הכוללת הצעות מחיר, תמחור ומחירון, מעקב אחרי הכנסות וכיוצא בזאת.

בנוסף, ייתכן שיינתן ייעוץ וליווי בכל הקשור לבניית אתר האינטרנט של העסק או בשדרוג האתר הקיים, וכן בכל הקשור לדף העסקי בפייסבוק, תחזוקתו וקמפיינים ברשתות החברתיות ובגוגל. מאידך, ייתכן שיינתנו ייעוץ וליווי לשיפור מיומנויות מכירה כגון התגברות על התנגדויות, נוהל מו"מ ובניית תסריטי שיחה, וזאת לצד תחום הפרסום כגון גיבוש התקציב, תכנים ואפיקים לפרסום.

מעבר לכך, היועצת השיווקית יודעת לתת מענה לכל צורך של עסקים קטנים ובינוניים, למשל ייעוץ לקמעונאים הכולל סידור אמצעי תצוגה ומדפים, חלונות ראווה ופעילות אנשי מכירות, וכן הקמה של מערכי הפצה, מקסום מכירות, גיוס סוכנים, תמריצים ויעדים לאנשי מכירות וכן הלאה.

 

מהי אסטרטגיית השיווק המומלצת לעסק קטן?

לשאלה זו אין תשובה אחת ויחידה, ובדיוק בשל כך חשוב לבצע תהליך שיווק עסקים קטנים עם יועצת מנוסה. למעשה, את מערך השיווק והפרסום של העסק צריך לבנות בהתאמה מדויקת לצרכיו, לאילוצי התקציב שלו, ליעדיו, לקבלי היעד שלו ולשאיפות הרווח והצמיחה של הבעלים.

כך לדוגמא, יש עסקים שיוכלו להפיק רבות משיתופי פעולה עסקיים שאינם כרוכים כמעט בהשקעה כספית אך יכולים להביא לקוחות חדשים, ומצד שני יש עסקים שעבורם הצעד הנכון ביותר הוא לפתוח חנות אינטרנטית ולהתחיל להתמקד בפעילות און ליין. מכיוון שעולם השיווק מציע כיום כל כך הרבה אפשרויות ופלטפורמות, חשוב שתפנו אל יועצת שיווקית מנוסה שיודעת מה היא עושה.

 

כיצד לבחור באיש שיווק לעסקים קטנים ובינוניים 

תחום השיווק הוא לחם חוקם של עסקים מכל סדרי הגודל ומכל הענפים, כאשר איש שיווק טוב ורציני יכול לעשות הבדל משמעותי. לכן יש להשקיע מחשבה בבחירתו ולבחון מספר קריטריונים. בתור התחלה יש לוודא שמדובר באדם עם השכלה, כישורים וניסיון הולמים, שכבר ליווה בעבר שורה ארוכה של בעלי עסקים בתהליכי השיווק.

כמו כן, חשוב לבדוק את ארגז הכלים של איש השיווק והאם הוא מסוגל לתת מענה לצרכים מגוונים של העסק, להבדיל מהתמחות בכמה תחומים בודדים וספציפיים. במידה שמצאתם אדם כזה, אל תהססו לבקש המלצות ואף התקשרו אל לקוחות שלו ובדקו מולם האם הם באמת ממליצים ומדוע הם עושים זאת, בדגש על הישגים מוכחים והצלחות בשטח.

ולבסוף, ישנו יתרון משמעותי ליועץ שיווקי שהוא גם יועץ עסקי, כלומר מי שמסוגל להתבונן על העסק בפרספקטיבה יותר רחבה וגם יותר מעמיקה. אדם כזה עשוי לזהות נקודות כוח ותורפה ההולכות הרבה מעבר לנושא השיווק והמכירות, ולתת פתרונות מעשיים שיצעידו את העסק קדימה וישפרו את רווחיותו.

 

כמה מילים על שיווק במדיה הדיגיטלית

כולנו יודעים שבשנים האחרונות עבר חלק גדול מהחיים אל המדיה הדיגיטלית, והדבר נכון גם לגבי הצריכה, השיווק והפרסום. מחקרים רבים מעידים כי המדיה הדיגיטלית, דהיינו רשת האינטרנט והרשתות החברתיות, מעמידה יתרונות משמעותיים בפני עסקים. הפלטפורמות האלו מאפשרות גם לעסקים קטנים, או בתקציב מוגבל, להגיע לקהלים נרחבים אך באופן ממוקד ואפקטיבי.

מצד אחד, הן מאפשרות לעשות עבודת עומק לאורך זמן המחזקת את המוניטין ואת הקשר מול קהלים רלוונטיים, ומצד שני מאפשרות לצאת בקמפיינים מהירים וחזקים ולהגיב לצעדים של מתחרים. יחד עם זאת, בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם אובדי עצות מול האפשרויות שברשת, ואף אם כבר ביצעו פעולות אינם מבינים מדוע ההצלחה מבוששת להגיע.

אכן, מדובר בתחום בעל פוטנציאל גדול אך בשביל להביאו לכדי הגשמה נדרשים ידע, הבנה וניסיון. יועץ שיווקי המחזיקים בכלים הללו יכול להביא לפיכך תרומה משמעותית, ולהפנות את העסק אל האפיקים שבאמת מתאימים לו במדיה הדיגיטלית.

 
 

לממליצים שנהנו משיווק עסקים קטנים לחץ כאן
לתיאום פגישת ייעוץ חייגו 054-7-234567, 03-5401628 או צרו קשר

בחזרה לדף הקודם
שיווק עסקים קטנים