סיפורו של עסק משפחתי


(השמות והעובדות הוסוו על מנת לא לחשוף את הלקוחות) 
יואב ואפרת הציגו כבר בשיחה הטלפונית הראשונה עסק בן חמש שנים המתקשה לצמוח. 
להערכתם הדבר נובע לא רק מקשיים ואתגרים עסקיים אלא גם מסוגיות "משפחתולוגיות"  המצטרפות אליהם.  

באבחון שנעשה לעסק זוהו הבעיות העיקריות: 

- אין הגדרה מדויקת של תחומי אחריות ויואב ואפרת עושים הרבה דברים יחד. הדבר גורם לחוסר יעילות ולוויכוחים מרובים. 
-העסק נכנס הביתה. הדבר בא לידי ביטוי קיצוני בוויכוחים עסקיים להם חשופים הילדים המתבגרים במשפחה שאף נוטים לקחת צד . 
המחשבה הינה שלפחות חלק מהילדים יהיו דור המשך בעסק. על רקע זה חשוב ליואב ואפרת מצד אחד לערב את הילדים בנושאים הקשורים בעסק
אך כשמדובר בחילוקי דעות הם נגררים לוויכוחים רגשיים ואף לוקחים באופן טבעי צד.
- יואב טוב בשיווק אבל מפעיל לחץ על אפרת שתעסוק אף היא בנושא, למרות שהיא מסתייגת מאוד. 
 לדעת יואב, כבעלת עסק עליה להיות מעורבת בכל התחומים ולתרום את חלקה גם בנושא השיווק הקריטי להתפתחות העסק. 
- יואב ואפרת לא מצליחים לנהל חשיבה ודיונים הקשורים לטווח הארוך והם מתמודדים מרבית הזמן עם כיבוי שריפות.

תמצית ההמלצות שנתנו והוצאו לפועל : 

- הגדרות תפקיד ברורות וכתובות.
- ישיבות עבודה שוטפות אליהן מנקזים את כל הנושאים. 
- משתדלים לא לדבר על עבודה בבית אלא אם מדובר במקרים דחופים וחשובים במיוחד. 
- מדי סוף חודש נפגשים לניתוח החודש החולף והחלטות ותכנון משימות לגבי החודש הבא. 
- לא חושפים את הילדים לוויכוחים הקשורים לעבודה.  
-יואב אחראי על השיווק ואפרת על הכספים והלוגיסטיקה. 
 
העסק קבל ליווי במהלך השנתיים האחרונות ולאחר סטגנציה של שלוש שנים,  הוא מראה סימני גידול עקבי. בשנת 2014 חל גידול של 27 אחוז בהכנסות ו 31 אחוז ברווח. מגמת הגידול ממשיכה גם בשנת 2015. 
 
 

יש לכם עסק משפחתי? מתמודדים עם בעיות דומות? לפגישת ייעוץ התקשרו 054-7-234567


בחזרה לדף הקודם
סיפורו של עסק משפחתי